In conformitate cu OUG 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, cumparatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul, doar cu plata taxelor postale de returnare, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.
In cazul in care cumparatorul renunta la achizitie potrivit clauzei de mai sus, este obligatoriu sa returneze produsul exact in starea in care i-a fost livrat, adica in ambalajul original, in conditii de produs nou si nefolosit, cu etichetele si sigiile de produs intacte, insotit de toata documentatia si eventualele cadouri/accesorii cu care a fost livrat si in perfecta stare de functionare. In cazul in care nu sunt indeplinite aceste conditii, cumparatorul nu are dreptul sa solicite rambursarea pretului. Returnarea produsului se va face catre sediul PROTECK COMMUNICATION SOLUTIONS SRL, pe cheltuiala exclusiva a cumparatorului, in baza formularului de retur si a confirmarii primirii acestuia de catre vanzator. Rambursarea pretului catre cumparator nu se va face inainte de primirea produsului si confirmarea emisa de PROTECK COMMUNICATION SOLUTIONS SRL ca acesta este in ambalajul original, nefolosit, insotit de toata documentatia cu care a fost livrat si in perfecta stare de functionare, nou si nefolosit, cu etichetele si sigiile de produs intacte.
Formularul/notificarea de retur trebuie completat(a) cel tarziu in ultima zi calendaristica din intervalul de returnare, adica 14 zile de la primirea produsului in cauza. Intervalul de returnare incepe de la data primirii produsului. Formularele/notificarile de retur completate dupa aceasta perioada nu mai sunt valabile.
In cazul in care clientul doreste returnarea produsului acesta trebuie sa il anunte pe vanzator, in termenul legal, pe adresa de e-mail contact@andina.ro.
Formularul/notificarea de retur trebuie sa contina urmatoarele informatii:
1. prenumele si numele clientului
2. adresa de e-mail
3. numarul de telefon
4. data achizitionarii produsului
5. adresa de corespondenta
6. contul bancar in care sa fie livrati banii
7. o scurta motivatie
8. poze cat mai explicite care sa arate problema identificata la produs
Atunci cand marfa livrata nu corespunde cu marfa comandata de cumparator (acest lucru putand fi stabilit la o examinare obisnuita a produselor primite), cumparatorul are dreptul de a cere ca marfa care i-a fost livrata sa fie schimbata cu una care corespunde comenzii lui initiale, cat mai repede posibil. In acest caz, cheltuielile de retur a produsului vor fi suportate de vanzator.
Cumparatorul se obliga sa instiinteze vanzatorul in max. 48h, la numarul de telefon +40759345651 sau la adresa de e-mail contact@andina.ro.
Nu se va accepta refuzul unui produs livrat pentru culoare neconforma cu cea de pe ecranul dispozitivului prin care a fost consultat si comandat produsul pe site-ul andina.ro. PROTECK COMMUNICATION SOLUTIONS SRL nu poate fi trasa la rapundere pentru neconcordante intre culorile din realitate si cele de pe ecranul dispozitivului pe care l-a folosit clientul pentru a plasa comanda. Valoarea maxima a obligatiilor PROTECK COMMUNICATION SOLUTIONS SRL fata de orice cumparator in cazul nelivrarii sau livrarii necorespunzatoare este valoarea sumelor incasate de vanzator de la cumparator.
Returnarea banilor se va face in termen de maxim 14 zile de la data acceptarii returului, in contul bancar oferit de catre client in notificarea de returnare sau pe acelasi card utilizat la tranzactionare (pentru comenzile platite cu cardul).
Vanzatorul isi rezerva dreptul de a amana rambursarea sumei pana la primirea bunurilor vandute si evaluarea acestora.
Suma rambursata in urma returului nu va include taxa de transport pentru livrarea initiala a comenzii catre client (daca transportul nu a fost gratuit).
Conform articolului 16, punctul c, din Ordonanta de urgenta nr. 34/2014, produsele efectuate pe baza de comanda nu pot fi returnate. Aceste produse au fost confectionate special pentru client, in functie de preferintele acestuia.
Nu constituie defecte ale produselor nemultumirile legate de aspect, culoare, textura materialului.
Responsabilitatea privind integritatea produselor pe durata transportului produselor retur, cade in sarcina clientului.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor, conform articolului 14 , alineatul 3 din Ordonanta de urgenta nr. 34/2014.
La receptia produsului returnat se intocmeste un proces verbal de constatare si se fac fotografii pentru a putea face dovada diminuarii valorii produselor (daca este cazul).
In cazul retururilor repetate vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza acceptarea returului si inregistrarea de comenzi noi.